{ "title": "Patos Cips", "image": "https://www.cips.gen.tr/images/patos-cips.jpg", "date": "21.01.2024 08:31:43", "author": "Abdullah Korkmaz", "article": [ { "article": "
Patos cips, Türkiye cips pazarında yer edinme mücadelesi veren cips firmaları arasında önemli bir yere sahiptir. Ülkede tüketimi oldukça yaygın olan cips sektöründe öncü firmalardan olabilmek büyük mücadelelerin ve çalışmaların sonunda gerçekleşmiştir. Uzun süredir piyasada olan Patos cips, bu süreçte bir kere üretici firma değişikliğine gitmiştir. Yabancı bir marka tarafından üretilmeye başlayan ve piyasaya kazandırılan bu ürün, yerli bir firma olan ve yiyecek içecek sektöründe önemli bir yeri olan Doğuş Gruba devredilmiştir.

Ürünün bir önceki sahibi olan Kraft gıda, cips sektöründe lider olan Frito Lay firmasına rakip olabilecek başlıca şirketlerden birisiydi. Ancak firmanın girişim adımlarına ağırlık verdiği alan, cips sektörü yerine daha çok şekerleme ve sakız ürünleri olduğu için patoscipsi devretme yoluna gitmiştir. Bu adım, şirketin asıl potansiyelini gösterebilmesi yolunda olumlu bir karar olarak değerlendirilmiştir.

Patos cipsin yeni sahibi olan Doğuş Grubu ise aynı zamanda ülkede oldukça popüler olan ve kar oranları yüksek miktarlarda seyreden Doğuş çayın üreticisidir. Bu iki önemli şirket arasındaki böylesi büyük bir anlaşma, piyasada dengelerin değişmesine neden olmuştur. Zira Doğuş Grubu'nun patos cipsi satın aldıktan sonra attığı adımlar ve getirdikleri yenilikler, markanın daha popüler hale gelmesini sağlamış ve piyasadaki ağırlığını arttırmıştır.

Aksaray Organize Sanayi Bölgesinde inşa edilen, ayrıca Türkiye'nin en modern ve gelişmiş cips fabrikası olması özelliğini taşıyan işletme, firmanın cips sektöründe atılım yapmaya oldukça istekli ve kararlı olduğunu gözler önüne sermektedir. Merkez üretim fabrikası haricinde ihtiyaç dahilinde kurulan fabrikalar ise hem işçi istihdamına hem de Patos cips kalite standardı yükseltimine olumlu katkılar sunarak çalışmaya devam etmektedir.

Patos cips çeşitleri, patatesi sade haliyle ve doğal olarak tatmak isteyen tüketicilere de çeşitli soslar kullanılarak elde edilmiş haliyle tatmak isteyenlere de seçenekler sunmaktadır. Öyle ki cipslerde sade, peynirli, acılı, Meksika ateşi, baharatlı, barbekü gibi çok sayıda özel hazırlanmış ambalaj görünümüne rastlamak mümkündür. Ürünün ana çeşitleri olan ve üretilmeye başladığından beri tüketime sunulan peynirli, acılı ya da baharatlı gibi çeşitler, cips tüketicilerinin neredeyse hepsi tarafından bilinmektedir. Sonradan üretilmeye başlanan Meksika ateşi ve barbekü gibi çeşitler ise TV kanallarında ve internet ortamında oldukça sık karşılaşılan reklamlarla tüketicilere tanıtılmak istenmektedir. Profesyonel ekipler tarafından hazırlanan ve genellikle eğlence temalı olan reklamlarda patos cips bünyesinde atılan adımlar ve ürüne getirilen yenilikler anlatılmaktadır.

Ürün fiyatlarının piyasadaki ortalama satış miktarı ekseninde tutulmasına özen gösterilmektedir. Doğuş Grup, tüketiciye yönelik olan fiyat cazipliğini arttırma adımlarını genellikle sahibi olduğu diğer cips markaları olan Cipso ve Çerezos gibi ürünlerle birlikte verilen promosyonlar şeklinde atmaktadır. Cips sektöründe oldukça yaygın olan promosyon hediyeleri, her üretici firma tarafından hassasiyetle tartılan bir konudur. Ancak bazı cips firmaları, ürettikleri cipsin lezzetine güvenmekte ve \"Müşteri çekmek için promosyona gerek yoktur, ürünümüz damaklarda bıraktığı tatla kendini sattıracaktır. \" anlayışını benimsemektedir. Patos cips de ürünlerinde promosyon vermeyi tercih etmeyerek, bu anlayışta olan firmalardan olduğunu göstermektedir.

Devredilmesi ile yerli bir marka olma özelliği de kazanan patos cips, oldukça başarılı yenilikler ile ticari hayatına devam etmektedir. Cips sektöründe ipleri elinde bulunduran iki firma olan Frito Lay ve Doğuş Grup firmalarından bu yenilikler sayesinde ilk sıraya yerleşen olup olamayacağını zaman gösterecektir. Ancak aradaki rekabetin fazla ve kalite farkının oldukça az olması dengeleri birbirine fazlaca yaklaştırmaktadır.
" } ] }